Healthy Skinny Bitch
Tips & Tricks

#TorsdagsTip: Sukker- og laktosefrit alternativ til sommerens koldskål 

Elsker du også koldskål, men er én af de uheldige, der døjer med laktoseintolerance eller bare gerne vil spare lidt på kalorierne, så har vi fundet det perfekte alternativ til din klassiske gammeldags koldskål. Cheasy har nemlig lavet en mere kalorielet koldskål, der ud over at være laktose- og sukkerfri også kun indeholder 1% fedt.
Næringsindhold: 

Gammeldags koldskål  

Energi pr. 100 g: 71 kcal.

Fedt: 2,2 g.

Kulhydrat: 8,7 g.

Protein: 3,5 g.

 

Cheasy sukker- og laktosefri koldskål

Energi pr. 100 g: 41 kcal

Fedt: 1,1 g.

Kulhydrat: 3,7 g.

Protein: 3,4 g.

 

Sammenligner man de to typer koldskål, har de stort set samme proteinindhold, men den gammeldags koldskål indeholder 50 % mere fedt og kulhydrat sammenlignet med Cheasys koldskål, hvilket betyder at den gammeldags koldskål indeholder næsten dobbelt så mange kalorier som den sukkerfri variant. Én af de andre forskelle på de to slags koldskål er, at den kalorielette koldskål er baseret på A38 i stedet for tykmælk. Så overordnet set kan Cheasys sukkerfri koldskål være et godt alternativ til sommerens desserter eller som et let og frisk mellemmåltid til dig der ønsker at spise mere slankende, det kræver naturligvis at du ikke bruger det som undskyldning for at spise dobbelt så meget 😉
I næste uge kigger vi nærmere på de små kalorieholdige kammerjunker både de almindelige og dem på fuldkorn samt kommer med et bud på, hvad du kan spise, hvis du ønsker at spise slankende!

You Might Also Like...

1 Comment

Leave a Reply