Healthy Skinny Bitch
Blog Konkurrencer Konkurrencer mm. Min blog Tips & Tricks

AWAKE: Fra B-menneske til morgentræningstypen + VIP Awake Workout

Sponsoreret indlæg

Jeg har altid haft et godt sovehjerte, og jeg har altid været inkarneret B-menneske. Jeg er typen, der kan falde i søvn i flyveren inden den er lettet, og i mange år sov jeg til langt ud på eftermiddagen i weekenderne og kunne på ingen måde komme op om morgenen. Jeg havde derfor aldrig forestillet mig, at jeg skulle blive et “morgenmenneske”, der f.eks. elskede at stå tidligt op og “få noget ud af dagen” og flere gange om ugen stå op før kl. 6 for at morgentræne, men ikke desto mindre er det sådan, at det er gået.

Jeg kan huske ét af de første samarbejder jeg fik dengang jeg startede min blog for 3 1/2 år siden var en “Vitamin Well Bootcamp”. 6 søndagmorgener havde jeg fornøjelsen af at svinge pisken over en håndfuld af landets dejligeste bloggere, og sidenhen er flere af dem blevet mine gode veninder, og Sofie Bentzen aka. Health Junkie er sågar blevet mere eller mindre fast inventar på mine mange morgenhold. Og nu har jeg endnu engang fået æren af et ambassadørskab med Vitamin Well, og jeg har endda fået lov til at forme mine egne events samt invitere ikke kun bloggere, men også Danmarks sejeste følgere aka. jer 😉 Vitamin Well lancerer nemlig en ny drik “Awake” i den fineste lyserøde farve og med smagen fra hindbær, som ud over at være en lavkaloriedrik (17 kcal pr. 100 ml) tilsat Vitamin D, B12 og folinsyre også indeholder koffein svarende til indholdet i kop kaffe.

Sammen med den nye Vitamin Well Awake slår jeg et slag for den bedste start på dagen, og selvom det lyder SÅ helligt, så er det altså for mit vedkommende morgentræning og koffein. Som sagt har det ikke altid været sådan – tværtimod. Men efter jeg for en del år siden fik faste morgenhold har det ændret sig. Det kan til tider være vildt hårdt at stå op når vækkeuret ringer kl. 5.30, og i starten blev jeg faktisk virkelig træt i løbet af dagen, når jeg havde morgentrænet, men nu er jeg blevet én af de der irriterende typer, der får mere energi af at morgentræne, og de fleste morgener, hvor jeg ikke selv har hold går jeg til bikram kl. 6.30. I weekenden sover jeg dog gerne lidt længere, men den bedste start på en lørdag eller søndag er stadig at stå op (helst uden tømmermænd), spise morgenmad uden stress og evt. ordne lidt vasketøj eller rydde op i min lejlighed imens morgenmaden lægger sig (shit! Jeg er blevet voksen og kedelig), og så tage ned og træne uden bagkant. Men hvordan bliver man glad for at morgentræne?

 

VW1

 

Her er mine 5 bedste tips & tricks til at få en god morgentræningsrutine:

1. Drop diskussionen: Det lyder så simpelt, men du skal bare droppe ALLE argumenterne for ikke at tage til morgentræning, når vækkeuret ringer. For du taber med garanti diskussionen og ender med at snooze. Der er nemlig 1000 undskyldninger for at lade være… “det regner”, “du har sovet for dårligt/for lidt/for meget”, “du kunne også gøre det senere”, “du skal kysse lidt på din kæreste” “du… indsæt valgfri undskyldning”.

2. Gør det til en rutine: Som så meget andet er det nemmere, når det bliver en rutine. Jeg har i mange år haft morgentræning mandag, onsdag og fredag. Nu har jeg morgenhold onsdag og fredag samt bikram tirsdag og/eller torsdag morgen. Det gør det meget nemmere at stå op om morgenen, når det er noget, som man gør hver eller hveranden dag fremfor, at det er en enkelt gang om ugen. Det tager selvfølgelig lidt tid at vende sig til at stå op så tidligt, men jeg har fået det så meget ind under huden, at jeg helt automatisk går i seng kl. 22.30 og allersenest kl. 23.00, hvor jeg før i tiden ofte ville være oppe til omkring midnat, hvis ikke senere.

3. Pak tasken og læg tøjet frem: Det er en klassiker, men det kan virkelig købe dig dyrbare ekstra minutter under dynen at have pakket tasken og lagt træningstøjet frem aftenen før. Og så er der jo også den fordel, at du ikke vækker hele huset, når du står op og skal til at rode i skabe og skuffer, men i særdeleshed også den detalje, at det simpelthen er for surt at snooze for så at stå op om morgenen og starte med at lægge dit ubrugte træningstøj på plads i skabet

4. Find din morgentræningssang: Det er et råd, som jeg fik fra én af mine fitnesspiger engang. Hun havde fundet en powersang, som hun satte på alle de morgener, hvor hun skulle op og morgentræne fordi hun simpelthen bare ikke var morgentræningstypen, men sangen gav hende det sidste spark bagi, og fik hende op af sengen og afsted til morgentræning.

5. Tænk på alle fordelene: Lige så mange dårlige undskyldninger, der er for at droppe morgentræningen lige så mange gode grunde er der altså til det. F.eks. sparer du et bad ved at træne om morgenen, fremfor at tage bad om morgenen og igen efter træning om eftermiddagen. Du behøver ikke gå tidligt fra arbejde for at skynde dig til træning, det er jo fikset. Du får hele din aften fri til at se dine venner, drikke rosé (eller Awake ;)) i solen eller slappe på sofaen med god samvittighed for du har jo allerede trænet. Du får blærerøvsretten til at møde på arbejde eller i skole og være hende den irriterende, der kan sige “se mig, jeg har trænet”. Find dine egne favoritter og tænk på det næste gang snoozeknappen lokker.

 

VW1

Et lille sneak-peak fra fotoshoot til mit Vitamin Well Awake Workout

Awake Workout m/ Healthy Skinny Bitch” 

Og for at hylde “den bedste start på dagen” har jeg fået lov til at afholde 3 Awake workout morgentræningsevents d. 15. maj, d. 29. maj og d. 12. juni.

 

D. 15. & 29. maj – Awake workout i varmen

De to første er små lukkede VIP events i The Wolfpack Gym på Østerbro, hvor jeg sammen med Vitamin Well har udviklet det ultimative morgentræningsevent. Vi har nemlig fået lov til at låne lokalerne hos ulvene på Østerbro, hvor jeg kommer til at køre en helkropstræning igennem i 35 graders varme. Der er helt særlig infravarme, så temperaturen holdes konstant, og rummet er udstyret med hi-tech udluftningssystem, der justerer luft- og fugtighed, så der er ilt nok og luften ikke bliver hverken for tør eller for fugtig. Vitamin Well sørger naturligvis for, at vi får kolde læskende Awake drikke, så vi ikke blot bliver kølet ned, men også får et koffeinkick at træne på. Begge events starter kl. 6. 30 med en times træning i varmen efterfulgt at den lækreste morgenmad fra SMAG, som vi selvfølgelig har fået lavet så den passer særligt til vores lyserøde hindbær Awake. Og så vil alle deltagerne modtage en goodiebag til en værdi af over 1000 kr. fra Vitamin Well, The Wolfpack Gym, SMAG, Moshi Moshi Mind og FIT LIVING. Der er et meget begrænsede antal pladser, som kan vindes på min Instagram. I denne uge udlodder jeg pladser til eventet d. 15. maj, og næste uge vil jeg udlodde pladser til d. 29. maj.

 

D. 12. juni – Awake social run

Det sidste afsluttende event er et stort socialrun, hvor jeg har fået lov til at invitere 100 af mine seje følgere ud til morgenløb og morgenmad. Vi mødes på Islands Brygge, hvorfra jeg har lavet en rute over de mange smukke broer langs vandet. Det er ca. 5 km, og det handler ikke om at komme først! Det er tænkt som en hyggelig tur langs vandet imens byen vågner og solen står op – og vi løber i et tempo, hvor alle kan følge med. Vitamin Well sørger for god stemning og naturligvis tonsvis af læskende Awake, så vi ikke tørster. Og efterfølgende vil der være morgenmad fra SMAG, som selvfølgelig også er lavet til at matche den søde hindbærsmag fra Awake. Desuden vil der være konkurrencer til eventet, hvor du kan vinde fede præmier. Eventet er gratis, og tilmeldingen er først til mølle! Du tilmelder dig ved at skrive en direct message til Vitamin Well Danmarks instagramprofil. Eventet varer fra ca. 6.30-8.00, så du kan nå på arbejde eller i skole efterfølgende.

 

Jeg håber inderligt, at du har lyst til at joine mine events, og husk endelig at lok din veninde, kæreste, bror eller søster med. Det bliver super sjovt, og jeg glæder mig helt vildt!

 

VW

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply