Healthy Skinny Bitch
Blog Min blog

#VÆRGODVEDDIGSELV på ferien

Sponsoreret indlæg

Så er sidste Cheasy indlæg i denne omgang handler om at #værgodveddigselv på ferien. For rigtig mange er ferie = ferie fra sund mad og træning, men for mig er ferie netop dér, hvor man har tid til at passe lidt ekstra på sig selv.

Misforstå mig ikke. Ingen sommer uden is, koldskål og kølig rosé i glasset, men det er også bikinisæson (medmindre man befinder sig i DK, hvor sommeren åbenbart ikke rigtig har tænkt sig at melde sin ankomst i år), og jeg har det bedst i min bikini og min krop, når jeg får passet min træning og i mellem aftenerne med rosévin også får spist lidt sund mad.

Det skal måske også lige nævnes, at jeg normalt ikke er storforbruger af feriekonceptet, da jeg altid arbejder, og det er derfor første gang i noget der minder om 10 år, at jeg har holdt 3 ugers(!) sommerferie uden mine fitnesshold mm. Og jeg har virkelig nydt det selvom jeg også savner mine piger, min undervisning og selvfølgelig min lille FIT LIVING redaktion.

Men ikke desto mindre har min krop det rigtig godt i disse dage. Jeg har været i LA på pressetur og befinder mig pt i solrige Barcelona. Jeg får slappet af, hvilket jeg kan mærke at min krop har rigtig godt af. Jeg får trænet selv hver dag, hvilket også er virkelig fedt. Det er ikke nødvendigvis den hårdeste træning, men jeg har det bedst med at få rørt mig hver dag, og hvis jeg skal ligge ved en strand hele dagen, så er jeg klart et federe selskab, hvis jeg har trænet om morgenen. Og så får jeg spist sundt og varieret. Eller dvs. jeg spiser en del grøntsager, magert kød, fisk og skaldyr… og så spiser jeg is, drikker vin og nyder de sindsyge desserter, som Barcelona har at byde på. Men jeg savner til gengæld min morgenmad. Jeg savner min Cheasy drikkeskyr efter træning eller kokos skyryoghurten med en håndfuld fuldkornsflakes på toppen. I USA og Spanien er der mest bare yoghurt fyldt med sukker og kage(!) til morgenmad. Så jeg glæder mig også til at komme tilbage til DK og holde den sidste af de 3 ugers ferie i KBH.

 

20257683_10159029054475305_1388030134_o

 

Så i anledning af min ferie, så er her mine 5 bedste tips & tricks til, hvordan du kan være god ved dig selv på ferien uden at skulle leve af kogt kylling og broccoli:

1. Hold din træning ved lige. Det er fuldstændig misforstået at ferie også er ferie fra træning. Det er jo netop dér, at du har tid til at træne. Så pak løbeskoene, tag dem med på ferie og brug dem. Det behøver ikke blive gjort større eller mere besværligt end det er. Al motion tæller… også den der er sjov. Så uanset om det er en hiking tur i den smukke natur, surfing, beach volley, en løbetur eller træning på terrassen, så tæller det. Og rejser du med andre så inkluder dem, der har lyst. Jeg har f.eks. lige været i sommerhus med min veninde Laura, og løb en lille langsom tur med hende, hendes mor og hendes lille pige i babyjoggeren. Bagefter trænede vi 20 min. på terrassen og hoppede en tur i vandet bagefter. Langtfra den hårdeste workout, men mega hyggeligt og rart at få rørt sig.

 

 

2. Udnyt sæsonens sunde muligheder. Ingen sommer uden koldskål og gerne masser af det, men erstat eller suppler dine kammerjunker med friske jordbær og er du ligesom mig glad for at spise koldskål hele tiden, så tag en med mindre fedt og sukker som f.eks. Cheasys koldskål, der tilmed er laktosefri til jer, der ikke tåler det. På samme måde er der også masser af grøntsager der er i sæson nu (min favorit er ærter i bælg), og er du f.eks. sydpå, som jeg er nu, så smager tomaterne bare bedre der. Og så er det jo grillsæson, og det skal udnyttes, men husk, at der sagtens kan komme andet på grillen end ostepølser. F.eks. er jeg helt vild med broccolini med soja, tigerrejser med chili og hvidløg, møre mørbradbøffer og lækker frisk fisk. Skal der dessert på bordet (som ikke er koldskål), så kan jeg varmt anbefale Cheasys nye mælkeis med saltkaramel og friske hindbær. Jeg lover dig for, at det er en sikker vinder 😉

 

 

3. Drop flymaden. Jeg lyder måske lidt snobbet, men jeg er bare ikke fan af flymad. Jeg fløj endda på business på min pressetur til LA, men selvom det er en “fin tre-retters” menu, som man får serveret, så synes jeg at de options der er i lufthavnen er 1000 gange bedre. Derfor havde jeg selv en Cheasy drikkeskyr (købt i bladkiosken), en rugbrødsbolle med ost (købt i lufthavnen), snackgulerødder og ærter, som jeg havde med hjemmefra med på flyet. Og så har jeg det altså bare bedre, når jeg lander.

 

20317226_10159029048565305_1841568643_o

 

4. Bevæg dig i løbet af dagen. Jeg har 2 gear. bakgear, hvor jeg ligger på stranden eller ved poolen hele dagen, og så et 7. gear, hvor jeg står på et løbebånd, sveder til boksning eller hopper rundt i en aerobicsal. Jeg elsker at ligge ved en pool og kan gøre det i mange timer, men jeg har også brug for at bevæge mig i løbet af dagen. En times træning er bare ikke særlig meget, hvis man slet ikke rør sig resten af dagen. Derfor tager jeg trapperne i stedet for elevatoren på hotellet. Jeg går ved siden af rullebåndet i lufthavnen (man skal eller har jo lige siddet helt stille i flyet). Jeg går så vidst muligt rundt til ting, når jeg er ude og rejse, hvilket irriterede min lillebror helt vildt den anden dag, da jeg lokkede ham til at gå hen til restauranten liiiige rundt om hjørnet (5k væk). Kompromisset blev at vi gik ud, men tog taxa hjem. Desuden ligger jeg på stranden eller ved poolen flere timer om dagen i øjeblikket, men jeg sørger for at komme lidt op og gå eller svømme engang imellem. Bare lige stå lidt i vandkanten. Gå en tur op og ned af stranden eller svømme lidt ud, når man alligvel er i vandet. Det er ikke alverden, men det er bedre end ingenting.

5. Sov. Det er så sindsyg vigtigt at sove. Jeg kan virkelig mærke på min krop, når jeg sover for lidt. Jeg bliver mere irritabel, har sværere ved at styre min indtag af mad og craver i højere grad sukker og fed mad. Jeg kan ikke yde så meget til mine træninger Optimalt skal jeg helst sove 7-8 timer hver nat, men det sker aldrig rigtig til hverdag. Derfor udnytter jeg altid ferier og weekender til at få sovet igennem, og det virker. Jeg bliver et langt bedre menneske af det, det kan der ikke herske nogen tvivl om.

Det var mine bedste ferietips, og har du brug lidt inspiration til din ferietræning, så se her:

 

 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply